Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia przeznaczone są dla dzieci oraz młodzieży zainteresowanej sztuką fotograficzną bez względu na stopień zaawansowania.

Zapraszamy zarówno tych, którzy zaczynają swoją przygodę z fotografią, jak i tych którzy chcą pogłębić swoje zainteresowania (np. przygotować teczkę na uczelnię artystyczną). Duży nacisk kładziony jest na praktykę i indywidualne podejście do każdego uczestnika. Zajęcia obejmują różnorodne zagadnienia zarówno z fotografii studyjnej jak i plenerowej. Istotą zajęć jest twórcze wykorzystanie dostępnych środków – od profesjonalnych lustrzanek po najprostsze aparaty w telefonach komórkowych.

Pracujemy w formie warsztatowej – uczestnicy dużo sami ćwiczą i samodzielnie pracują w studio. Podczas zajęć poruszana jest również tematyka szeroko rozumianych sztuk wizualnych oraz sztuki współczesnej. Do dyspozycji uczestników jest profesjonalnie wyposażone studio fotograficzne wyposażone w m.in. lampy błyskowe, lampy światła ciągłego, aparaty z różnymi obiektywami (w tym także do zdjęć makro), filtry, statywy, tła, blendy oraz projektor.

Wiek uczestników w poszczególnych grupach:

  • Grupa 1 – ok 8 – 10 lat
  • Grupa 2 – ok 11 – 13 lat
  • Grupa 3 – ok 14 – do uczestników pełnoletnich

Zajęcia prowadzi Agnieszka Wrześniak absolwentka łódzkiej szkoły filmowej i opavskiego ITF.

Ponadto Pani Agnieszka prowadzi Instagram warsztatyfoto_agawrzesniak gdzie można zobaczyć realizowane prace.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół rockowy „Przystanek” składa się z uczestników początkujących i średnio zaawansowanych.

Celami zajęć z grupą są :

  • doskonalenie gry na instrumentach (gitara elektryczna, gitara basowa, perkusja, pianino),
  • zdobywanie wiedzy z zakresu zasad muzyki i improwizacji,
  • tworzenie repertuaru opartego o kompozycje własne i coverowe.

Do dyspozycji zespołu pozostaje w pełni wyposażona sala ze sprzętem muzycznym. Praca z mikrofonem, umiejętne ustawienie proporcji między instrumentami oraz wzajemne inspirowanie się, to elementy niezbędne podczas każdego występu na żywo. Elementy te niestety ciężko jest wypracować w oparciu o ćwiczenia w zaciszu własnego domu. Prowadzenie prób w warunkach estradowych z pełnym wyposażeniem technicznym daje uczestnikom szansę na kształtowanie tych elementów i na zdobycie praktycznego doświadczenia scenicznego.
Zapraszam wszystkich chętnych do rozwijania swojej pasji muzycznej!

Nauczyciel prowadzący: Maciej Salus

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Studio wokalne tworzą uzdolnieni, młodzi ludzie w wieku od 9 do 21 lat, z wielką pasją do śpiewania. Każda z osób uczestniczących w zajęciach, buduje swój repertuar, z którym może wystąpić na forum MDK, szkoły. Młodzi wokaliści zaznajamiają się z technikami wokalnymi, interpretacją piosenki, dykcją. Poznają różne style muzyczne, historię muzyki, pracują solo, w duetach, tercetach i uczą się harmonizowania głosów w piosenkach.

Uczestnicy biorą udział w konkursach, festiwalach organizowanych na terenie Krakowa. Niektórzy z nich są laureatami najwyższych miejsc w konkursach wokalnych oraz zdobywają wyróżnienia. Przychodzą na zajęcia, aby nauczyć się być profesjonalnym wykonawcą scenicznym.

Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Kliszczyk

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół tworzą najbardziej uzdolnieni uczestnicy zespołu wokalnego „Cantaro”, rekrutujący się z SP nr 82 w Krakowie, oraz chętni, również wyłonieni, miłośnicy sztuki wokalnej z innych szkół w wieku 8-12 lat.

Wielkie zamiłowanie do muzyki i potrzeba śpiewania były przyczynkiem do stworzenia tej grupy wyjątkowo utalentowanych artystów. Dzieci spotykają się w MDK, żeby poznawać tajniki solfeżu i technik wokalnych. Uczą się śpiewania w zespole, prezentowania piosenek solo, a także nabierają doświadczenia w pracy z profesjonalnym nagłośnieniem. Grupa posiada szeroki repertuar piosenkowy i z powodzeniem prezentuje się na forum imprez organizowanych przez MDK i inne placówki na terenie Krakowa.

Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Kliszczyk

➤ Występy Małej Akademii Wokalisty na kanale Youtube

♫ Triumfy Króla Niebieskiego

♫ Pada pierwszy śnieg

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


W ramach współpracy MDK ze szkołami powstał projekt, zespół wokalny „Cantaro” działający w MDK. Zajęcia te poszerzają i ubogacają podstawę programową nauczania w szkole. Uczestnikami grup zespołu „Cantaro” są uczniowie klas 1-3. Program zajęć obejmuje naukę piosenek, przyswajanie wiadomości z zakresu kształcenia słuchu, form muzycznych, historii muzyki, ćwiczenia pamięci i koncentracji metodami Carla Orffa. Dzieci poznają podstawy zasad muzyki za pomocą technik muzykoterapii, choreoterapii z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych Orffa, rurek diatonicznych Bum-Bum. 

Wyznając zasadę – nauka przez zabawę- uczestnicy zajęć biorą udział w aktywnościach z chustą KLANZA, kubeczkami do rytmizacji, poznają podstawy” body percussion”. Grupy prezentują się na terenie szkoły i MDK oraz imprezach na terenie miasta Krakowa, w organizowanych tam uroczystościach i wydarzeniach.

Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Kliszczyk

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół wokalny „AKCENT” działa w Młodzieżowym Domu Kultury od ponad 10 lat. Doskonali swoje umiejętności wokalne pod okiem muzyka, trenera wokalnego pani Anny Koszycarz.

Uczestnicy zajęć realizują zagadnienia z zakresu: emisji głosu, przygotowania wokalnego, interpretacji tekstu, ćwiczeń oddechowych i dykcyjnych, doboru repertuaru, pracy nad piosenką i pracy w zespole. Uczą się kultury odbioru muzyki oraz kształcą umiejętności solowego i zespołowego muzykowania.

Akcent to przede wszystkim niezapomniane widowiska wokalne złożone z utworów we współczesnych aranżacjach i nie tylko. To również wdrażanie uczestników do aktywności artystycznej, kształcenie i rozwijanie swoich uzdolnień muzycznych.

Zespół prezentuje swój dorobek artystyczny na różnorodnych uroczystościach, koncertach, festiwalach, imprezach lokalnych i środowiskowych na terenie Krakowa jak również całej Polski. Od wielu lat zespół Akcent wpisał się już w listę młodych artystów biorących udział w międzynarodowym projekcie „Mosty Między Miastami” Systematyczna praca w przyjaznej, życzliwej atmosferze nad szeroko rozumianym repertuarem, obejmującym zarówno utwory klasyczne, jak i rozrywkowe prowadzi do sukcesu, dlatego też zespół może się poszczycić licznymi zdobytymi nagrodami.

_____________________________________________________

W VII edycji Konkursu Piosenki Wiosennej „Żonkilowy Song”, który odbył się 24 kwietnia 2024 w naszym Domu Kultury Barbara Kurek zdobyła I miejsce w starszej kategorii wiekowej.

Laureatki XXI Krakowskiego Konkursu Pieśni i Piosenki Polskiej

Milena Sikora 2 miejsce, Barbara Kurek 3 miejsce

Występ Basi Kurek podczas przesłuchań konkursowych

Występ Mileny Sikory podczas przesłuchań konkursowych

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia wokalno-rytmiczne „Kolorowe nutki” są prowadzone w Młodzieżowym Domu Kultury im. J. Korczaka przez muzyka, Kierownika Pracowni Muzycznej, panią Annę Koszycarz.

Są znakomitą lekcją koncentracji i cierpliwości, dają możliwość dobrej zabawy, radości, odprężenia, przygotowują do udziału w przedstawieniach, imprezach okolicznościowych, koncertach i innych uroczystościach. Poprzez śpiew, taniec, grę na instrumentach, ćwiczenia ruchowe i zabawy przy muzyce, zajęcia te przygotowują dzieci do lepszego funkcjonowania emocjonalnego, intelektualnego i fizycznego w przyszłości, czy to w szkole, czy też w codziennym życiu.

Nauka tekstów doskonale ćwiczy pamięć, wzbogaca zasób słownictwa oraz wiedzę o otaczającym ich świecie, przyrodzie, zwierzętach, zwyczajach, tradycjach, zjawiskach. Zajęcia muzyczne pomagają również w kształtowaniu wrażliwości muzycznej, usprawniają zdolność koncentracji słuchowej, uwrażliwiają na nastroje w muzyce. Na zajęciach dzieci mają możliwość poznawania różnych instrumentów, uczą się piosenek realizują ćwiczenia rytmiczne, poznają elementy tańców narodowych, ludowych towarzyskich. Jest to świetna zabawa połączona z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci. Uczestnicy zajęć prezentują się podczas licznych występów okolicznościowych jak Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Święto Rodziny Krakowskiej.

________________________________

W VII edycji Konkursu Piosenki Wiosennej „Żonkilowy Song”, który odbył się 24 kwietnia 2024 r. w naszym Domu Kultury uczestniczki zajęć zdobyły:

I miejsce: Kamilla Sioła


Wyróżnienia: Julia Pociecha, Wiktoria Smęder

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół Wokalny „Piccolo” działa od 19 lat. W skład zespołu wchodzą dzieci i młodzież od 7 do 15 roku życia. Zespół wielokrotnie uczestniczył w różnorakich imprezach  dzielnicowych mi.in. Spotkania Bieńczyckie, Dzień Dziecka nad Zalewem Nowohuckim, Kolędowanie w Alei Róż itp.

Prezentacje naszego zespołu uświetniają również wiele akademii szkolnych z okazji świąt narodowych i uroczystości szkolnych oraz klasowych uczestniczących w zajęciach dzieci. Podczas zajęć dzieci, a zwłaszcza  młodzież uczą się prawidłowej emisji głosu na ulubionych przebojach muzyki  rozrywkowej, doskonalą dykcję, usprawniają pamięć oraz oswajają się z występami przed publicznością, ponadto ćwiczą umiejętność opanowania tremy.

Nauczyciel prowadzący: Karina Drak

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół Piosenki Dziecięcej „Pięciolinia” działa od 15 lat. W skład zespołu wchodzą dzieci z młodszych klas nowohuckich szkół. Zespół wielokrotnie uświetniał swoimi występami różnorakie imprezy w Nowej Hucie oraz akademie szkolne. Podczas zajęć dzieci uczą się śpiewu, prawidłowej dykcji, usprawniają pamięć oraz oswajają się z występami przed publicznością. Działania te wpływają bardzo pozytywnie na ogólny rozwój dzieci, ich poczucie sprawności i dumy z własnych dokonań co w rezultacie podnosi ich samoocenę.

Instruktor ściśle współpracuje z wychowawcami dzieci, które uczęszczają na zajęcia, dzięki temu udało się stworzyć projekt zwany ”Bajka Muzyczna”, który polega na tworzeniu spektaklu muzyczno – teatralnego. W ciągu kilku lat udało nam się stworzyć kilkanaście takich widowisk mi.in.: „Księżniczka na ziarnku grochu”, „Jaś i Małgosia”, „Calineczka”, „O piernikarzu i jego córce Katarzynie”, „Dwa królestwa”, „Jak smutek i zgryzota przez świat wędrowali”, „Na Jagody” oraz każdego roku „Jasełka”.

Nauczyciel prowadzący: Karina Drak

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia w Zespole gitarowym „La Bamba” kierowane są do uczestników początkujących, średnio zaawansowanych oraz zaawansowanych.

Zapraszam bardzo serdecznie wszystkich tych, którzy chcą poznać:

  • tajniki gry na gitarze klasycznej, akustycznej i elektrycznej
  • zapis melodii w tabulaturze
  • zapis nutowy
  • zasady muzyki
  • zasady improwizacji jazzowej.

Wraz z nauką gry na instrumencie będziemy poznawać różne style i gatunki muzyczne w których gitara znalazła szerokie zastosowanie. Naszym celem będzie stworzenie urozmaiconego repertuaru muzycznego, opartego o gusta muzyczne uczestników zajęć, rozwijanie szeroko rozumianej kultury muzycznej i przede wszystkim przygotowywanie i realizowanie występów na scenie.

Nauczyciel prowadzący: Maciej Salus

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zespół rockowy „HIGH ROLLERS” składa się z uczestników początkujących i średnio zaawansowanych.

Celami zajęć z grupą będą :

  • doskonalenie gry na instrumentach (gitara elektryczna, gitara basowa, perkusja, pianino),
  • zdobywanie wiedzy z zakresu zasad muzyki i improwizacji,
  • tworzenie repertuaru opartego o kompozycje własne i coverowe.

Do dyspozycji zespołu pozostaje w pełni wyposażona sala ze sprzętem muzycznym. Praca z mikrofonem, umiejętne ustawienie proporcji między instrumentami oraz wzajemne inspirowanie się, to elementy niezbędne podczas każdego występu na żywo. Elementy te niestety ciężko jest wypracować w oparciu o ćwiczenia w zaciszu własnego domu. Prowadzenie prób w warunkach estradowych z pełnym wyposażeniem technicznym daje uczestnikom szansę na kształtowanie tych elementów i na zdobycie praktycznego doświadczenia scenicznego.
Zapraszam wszystkich chętnych do rozwijania swojej pasji muzycznej!

Nauczyciel prowadzący: Maciej Salus

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Dlaczego warto?

  • harmonijny rozwój ciała,
  • kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości na muzykę,
  • rozwój koordynacji i kondycji,
  • poprawa elastyczności,
  • wyzwolenie pozytywnych emocji,
  • uwalnianie od wewnętrznych blokad, budowanie pewności siebie.

Zajęcia realizowane są w formie taneczno-gimnastycznej, jak również realizowane będą podstawy akrobatyki. Zajęcia przygotowują to udziału w turniejach Cheerleaders, które organizowane są w całej Polsce. Uczestnicy zajęć poznają elementy z zakresu tańca sportowego, klasycznego, jazzu, gimnastyki sportowej oraz akrobatyki. Główny nacisk kładzie się na bezpieczeństwo, naukę asekuracji oraz samoasekuracji.

Zajęcia dedykowane są dla osób, które mają już doświadczenie czy to z tańcem, czy z gimnastyką albo z inną aktywnością fizyczną. Zarówno w okresie letnim jak i zimowym uczestnicy zajęć wyjeżdżają na obozy sportowo-rekreacyjne, na których to poznają nowe elementy z zakresu tańca czy gimnastyki oraz doskonalą swoje umiejętności z innymi instruktorami.

Trener: Janusz Wąsowski
Kontakt: tel. 787 429 594, e-mail: januszwasowski@o2.pl

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia ruchowe są nie tylko bardzo ważnym czynnikiem dla prawidłowego rozwoju fizycznego, ale także umysłowego dziecka. Wysiłek fizyczny ma wpływ na samopoczucie, odporność na stres i prawidłowy sen. Ponadto dziecko mniej sprawne ruchowo jest przez rówieśników odsuwane od zabawy i izolowane w szkole i na podwórku. Złe nawyki żywieniowe, siedzący tryb życia sprawiają, że młode pokolenie przybiera na wadze i ogólna sprawność fizyczna zanika. Głównym celem zajęć Cheerleaders jest wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży, umożliwienie osiągnięcia optymalnej sprawności fizycznej oraz wychowanie uczestnika w poczuciu wartości własnego zdrowia tak, aby umiał samodzielnie troszczyć się o nie. Podstawowym zadaniem jest zapewnienie uczestnikom harmonijnego rozwoju
bio-psycho-społecznego na wszystkich etapach kształcenia, oraz zachęcanie do zdrowego stylu życia.

Zajęcia w tej grupie adresowane są do dzieci ze szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej. Mają charakter zajęć taneczno-gimnastycznych, jak również realizowane będą podstawy akrobatyki sportowej.

Dzieci uczęszczające na zajęcia poznają elementy z zakresu tańca sportowego, klasycznego, jazzu, gimnastyki sportowej oraz akrobatyki (m.in. wszystkie rodzaje przewrotów w przód i w tył, stanie na głowie, stanie na przedramionach, jak również stanie na rękach, przerzut bokiem itd.). Główny nacisk kładzie się na bezpieczeństwo, naukę asekuracji oraz samoasekuracji.

Trener: Janusz Wąsowski
Kontakt: tel. 787 429 594, e-mail: januszwasowski@o2.pl

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Dlaczego warto?

  • wszechstronny rozwój motoryczny,
  • kształtowanie poczucie rytmu i koordynacji,
  • budowanie siły, mocy i wytrzymałości mięśni,
  • poprawa elastyczności,
  • wyzwolenie pozytywnych emocji,
  • pozytywny wpływ na pewność siebie.

Zajęcia ruchowe są nie tylko bardzo ważnym czynnikiem dla prawidłowego rozwoju fizycznego, ale także umysłowego dziecka. Złe nawyki żywieniowe, siedzący tryb życia sprawiają, że młode pokolenie przybiera na wadze. Zajęcia mają na celu uczenie dzieci aktywnego i zdrowego stylu życia, poznania różnych form aktywności fizycznej. Na zajęciach będzie dominować różnorodna muzyka, która pobudza dzieci do aktywności, wyzwala emocje, uwrażliwia.

Wysiłek fizyczny kształtuje wiele pozytywnych cech osobowości: zdyscyplinowanie, dążenie do sukcesu, pewność siebie, odwagę i odporność na trudności, co ułatwia samorealizację. Uczestnicy zajęć będą rozwijać również wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu.

Dzieci poznają także elementy z zakresu gimnastyki, akrobatyki (m.in. wszystkie rodzaje przewrotów w przód i w tył, stanie na głowie, stanie na przedramionach, jak również stanie na rękach, przerzut bokiem itd.).

Trener: Janusz Wąsowski
Kontakt: tel. 787 429 594, e-mail: januszwasowski@o2.pl

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Dlaczego warto?

  • wzmocnienie organizmu,
  • rozwój koordynacji ruchowej,
  • ćwiczenia pobudzające zręczność i refleks,
  • pozytywny wpływ na orientację w przestrzeni i spostrzegawczość,
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • poprawa kondycji.

Zajęcia w tej grupie mają charakter zajęć gimnastycznych dla osób bardziej zaawansowanych, które miały styczność z podobnymi formami zajęć i chcą dalej rozwijać swoje zainteresowania w temacie gimnastyki czy akrobatyki. Uczestnicy zajęć poznają elementy z zakresu gimnastyki sportowej oraz akrobatyki (m.in. stanie na głowie, stanie na przedramionach, jak również stanie na rękach, przerzut bokiem na jednej ręce, wolne przejścia w przód oraz w tył, przerzuty w przód oraz w tył, salto machowe bokiem oraz przodem, wolne przewroty w przód oraz w tył itd.). To tylko niektóre z elementów, które będzie można poznać na zajęciach i opanować je w bezpieczny sposób.

Bardzo ważnym aspektem na powyższych zajęciach jest harmonijny rozwój wszystkich zdolności motorycznych m.in. szybkość, siła, koordynacja, wytrzymałość, gibkość, skoczność. Główny nacisk kładzie się na bezpieczeństwo i naukę asekuracji w poszczególnych elementach.

Trener: Janusz Wąsowski
Kontakt: tel. 787 429 594, e-mail: januszwasowski@o2.pl

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Dlaczego warto?

  • wszechstronny rozwój wszystkich zdolności motorycznych,
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • rozwój koordynacji ruchowej,
  • ćwiczenia pobudzające zręczność i refleks,
  • pozytywny wpływ na orientację w przestrzeni i spostrzegawczość,
  • poprawa kondycji.

Uczestnicy zajęć poznają elementy z zakresu gimnastyki, akrobatyki (m.in. wszystkie rodzaje przewrotów w przód i w tył, stanie na głowie, stanie na przedramionach, stanie na rękach, przerzut bokiem itd.), jak również elementy z zakresu fitness.

Trener : Janusz Wąsowski
Kontakt: tel. 787 429 594, e-mail: januszwasowski@o2.pl

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Założycielką i trenerem grup cheerleaders jest Agnieszka Tarkowska. Grupy prezentują układy choreograficzne do muzyki disco, techno, hip-hop. W ramach zajęć dzieci i młodzież poznaje różne style tańca: towarzyski, ludowy, disco, hip-hop, jazz, współczesny i klasyczny. Prowadzimy również szkolenie z gimnastyki i akrobatyki. Na bazie tych stylów i form powstają układy taneczne.

Obecnie pod opieką Pani Agnieszki Tarkowskiej, działają cztery grupy cheerleaders:

  • Show dance (grupa początkująca)
  • Mini Stars A i B (grupa zaawansowana)
  • Teen Dancers (grupa zaawansowana)
  • Chilli (grupa zaawansowana)

Grupy występują na turniejach i przeglądach tanecznych zdobywając sukcesy. Grupy Mini Stars i Teen Dancers wielokrotnie zdobywały Puchar Polski oraz odnosiły znaczące sukcesy na arenie międzynarodowej. Dwukrotnie uczestniczyliśmy w Mistrzostwach Europy w 2013 roku w Rimini oraz 2017 w Pradze.

Wszystkie treningi prócz choreografii posiadają w programie elementy tańca hip-hop, disco, tańca towarzyskiego, breakdance i jump style. W zespołach ćwiczą dziewczęta od 6 do 18 lat. Treningi odbywają się trzy razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek).
Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę:

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia z tenisa stołowego mają charakter sportowo-rekreacyjny. Adresowane są do dzieci ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Zajęcia dla klas młodszych obejmują naukę umiejętności niezbędnych do gry oraz poznanie podstawowych zasad i przepisów tenisa stołowego. Uczestnicy z klas starszych, w trakcie zajęć, doskonalą swoje umiejętności techniczne podczas ćwiczeń i gier singlowych oraz deblowych. „Starszaki” uczą się również stosowania zasad i przepisów gry oraz zasad sędziowania. Na zajęciach zapoznają się także z różnymi rozwiązaniami taktycznymi, które następnie wdrażają do gry z przeciwnikiem.

Udział w zajęciach tenisa stołowego jest szansą dla dzieci na zaspokojenie ich naturalnej potrzeby ruchu. Dzieci poprzez swoją aktywność ruchową, kształtują podstawowe cechy motoryczne. Systematyczny udział w zajęciach wpływa również korzystnie na harmonijny rozwój psychofizyczny wszystkich uczestników.

Najważniejszym celem zajęć tenisa stołowego, wybiegającym daleko w przyszłość, jest zaszczepienie u dzieci chęci do uprawiania aktywności fizycznej. Wyrabianie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu i czerpanie radości z ruchu, z pewnością przyniesie efekt w postaci świadomego uprawiania przez nich rekreacji w życiu dorosłym, a to gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia!

Zapraszamy na zajęcia!

Zajęcia dla dzieci odbywają się na os. Kalinowym 18.

Trenerzy prowadzacy: Jadwiga Sendor

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia prowadzone są na zasadzie treningów oraz meczów kontrolnych. Grupa ćwiczebna liczy ok. 15 osób. Na zajęciach będzie realizowany program z wychowania fizycznego w klasach o profilu piłka nożna.

W czasie wszystkich tych zajęć uczestnicy mają opanować podstawowe elementy techniki, taktyki, a także mają rozwijać w sobie zasadę „fair play” oraz zasady współpracy w grupie. Uczestnicy zajęć kształtują w sobie również postawę prozdrowotną polegającą na czynnym wypoczynku.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach wiekowych – młodszej i starszej.

Nauczyciel prowadzący: Daniel Pierko

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Klub „PLANETA” – papieroplastyka

To oferta zajęć dla dzieci, które lubią prace plastyczno–techniczno–manualne. Zajęcia rozwijają kreatywność, pomysłowość, sprawność grafomotoryczną, ćwiczą dokładność i poczucie estetyki. Dzieci mają możliwość poznania nowych technik, sposobów wykorzystania różnych materiałów, tworzenia prac typu robótki ręczne.

Na zajęciach wykonujemy przedmioty dekoracyjne, formy użytkowe, prezenty na różne okazje, wykorzystując przede wszystkim  materiały z odzysku. Szukamy nowych form, wzorów i technik do praktykowania rękodzieła.  Zajęcia to również okazja na spędzanie czasu wolnego w sposób twórczy, rozwijający indywidualne zdolności i zainteresowania.

Klub „PLANETA” – origami

Origami to tradycyjna sztuka składania papieru. Nazwa pochodzi od japońskich znaków: „składać” (jap. Ori ) oraz „papier” (jap. Kami ). Do praktykowania origami potrzebna jest kartka papieru o odpowiedniej wielkości i kształcie, a także znajomość sekwencji zagięć, które pozwolą nam wykreować pożądany kształt. Jedną z najpopularniejszych figur origami jest żuraw (jap. Tsuru ), w kulturze japońskiej postrzegany jako symbol długowieczności, szczęścia i lojalności.

Tematyka zajęć origami jest bardzo różnorodna. Sztuka ta pozwala tworzyć m.in. papierowe figury roślin i zwierząt, przedmioty nawiązujące do poszczególnych pór roku, akcesoria zakorzenione w tradycji japońskiej. Na zajęciach poznajemy zasady składania, różne modele, formy i wzory, pobudzamy kreatywność bawiąc się możliwościami kartki papieru w formacie przestrzennym. Zapraszamy do udziału w zajęciach zarówno dzieci mające już doświadczenie w origami jak i początkujących.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Pracownia plastyczna “Zaułek Sztuki” to miejsce w którym realizowane są warsztaty o charakterze działań artystycznych i kreatywnych kształtujące twórczą postawę i zamiłowanie do Sztuki.

Zajęcia kierowane są do dzieci w wieku szkolnym, zarówno z klas nauczania początkowego czyli w wieku 7-9 lat, jak i starszych 10-15 lat.

W programie zajęć przewidziane jest zapoznanie uczestników z technikami malarskimi, graficznymi, kolażem, rękodziełem, tradycyjną sztuką ludową oraz najważniejszymi trendami w Sztuce.

Nauczyciel prowadzący: Gabriela Sulka

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia teatralne – ogólnorozwojowe dla dzieci młodszych kierowane są do uczestników ze szkół podstawowych. Oferta obejmuje pracę w dwóch grupach zróżnicowanych wiekowo. Podstawą projektu jest wychowanie przez sztukę, poznawanie siebie i otoczenia przez techniki zabaw teatralnych. Taki sposób aktywności daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, zrozumienie rzeczywistości i pokonywanie własnych trudności. Szczególną uwagę na zajęciach przywiązuje się do rozwijania umiejętności komunikacyjnych obejmujących zarówno sferę werbalną (słowo), jak i pozawerbalną (postawa, emocje, mimika, gest). Dzięki
kontaktom ze sztuką dziecko rozwija pamięć, myślenie, inteligencję, wyobraźnię, wrażliwość emocjonalną i estetyczną, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Styka się z normami społecznymi i wartościami. Indywidualne podejście do każdego uczestnika ułatwia wprowadzenie dodatkowych zadań dla dzieci wykazujących szczególne uzdolnienia lub trudności. Uczestnicy zajęć mają okazję do prezentacji zdobytych umiejętności przed publicznością. Biorą udział w
konkursach (indywidualnie i zespołowo) oraz festiwalach walcząc o wyróżnienia i nagrody.

W ramach zajęć przeprowadzane są ćwiczenia:

  • Ruchowe
  • Taneczne
  • Oddechowe
  • Artykulacyjne
  • Dykcyjne
  • Emisyjne
  • Pamięciowe
  • Interpretacyjne
  • Improwizacyjne
  • Sceniczne

Zajęcia prowadzi pedagog z wieloletnim doświadczeniem i osiągnięciami
wychowawczymi i scenicznymi – Agata Rusin

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Zajęcia w Klubie „Klik” przeznaczone są dla dzieci w wieku 7 – 10 lat. Dzieci poznają na nich zasady bezpiecznej pracy z elementami zestawu komputerowego i w sieci internetowej. Korzystają ze stron edukacyjnych dla dzieci oraz poznają proste gry wymagające logicznego myślenia i sprawnego posługiwania się myszą i klawiaturą. Poznają podstawy programowania w aplikacjach Scratch Junior i Scratch 3.0, na platformie code.org oraz bez komputera w ramach projektu Uczymy Dzieci Programować. Dzieci poznają roboty: Indi, Genibot i Intelino . Korzystają z narzędzi TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne). Dowiadują się o niebezpieczeństwach czyhających w sieci i uczą się radzić sobie z nimi. Poznają zasady wyszukiwania informacji w internecie oraz gromadzenia i wykorzystania pozyskanych informacji do wykonywania projektów (plakaty, komiksy, prezentacje, collage). Poznają podstawy modelowania 3D w aplikacji Playground oraz Tinkercad. Tworzą prace związane z kalendarzem roku szkolnego. Biorą udział w cyklicznych wydarzeniach Dzień Kropki, Europejski Tydzień Kodowania (Code Week), Godzina Kodowania (Hour of Code), Dzień Bezpiecznego Internetu oraz w konkursach grafiki komputerowej.

Rok szkolny 2023-2024

W roku szkolnym 2023-2024 na zajęciach Klubu „Klik” realizujemy zadania trzech projektów edukacyjnych

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Emp@tyczna klasa ->

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Canva na lekcji” ->

Rok szkolny 2022-2023

Zdobyliśmy II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie „Mój dom – Polska”

obejrzyj nasz konkursowy filmik

Zdobyliśmy III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki 3D „Projektuj z empatią”

W roku szkolnym 2022-2023 na zajęciach Klubu „Klik” zrealizowaliśmy zadania trzech projektów edukacyjnych.

  1. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Razem przez świat

Sprawozdanie z wykonanych przez dzieci zadań znajduje się –>na wakelecie

2. Międzynarodowy Projekt EdukacyjnyCanva na lekcji

Wykonaliśmy wszystkie zadania w ramach projektu. Zapraszamy do obejrzenia naszych prac zamieszczonych na wakelecie 👍😀 –>

3. Akademia UDP – Uczymy Dzieci Programować

W ramach tego projektu wykonaliśmy wiele zadań m. in.

  1. Zakodowana Polska
  2. Kodowanie na kratownicach
  3. Kodowanie na platformie code.org
  4. Kodowanie w Scratch Jr.
  5. Kodowanie z robotem Indi

Konkursy Grafiki Komputerowej

Konkurs Grafiki Komputerowej JEDZMY KOLOROWO I ŻYJMY BARDZO ZDROWO 2022

https://wakelet.com/wake/RcIubQm7s6j9hZQHRT9kl

Wzięliśmy udział w Code Week – tutaj obejrzyj film

Rok szkolny 2021-2022
Na zajęciach Klubu „Klik” powstały piękne, animowane pisanki w SCRATCH. Można je podziwiać w prezentacji genially

Więcej pisanek znajdziecie w studiu SCRATCH
https://scratch.mit.edu/studios/27565586

Dzień Bezpiecznego Internetu 2022

Walentynki w Klubie „Klik”

Zajęcia w Klubie „Klik” w czasie ferii zimowych

Dzień Babci i Dziadka

Świąteczne kodowanie w Klubie „Klik”

Kartki świąteczne wykonane w ramach Warsztatów Bożonarodzeniowych.
Świąteczne kodowanie

Godzina Kodowania w Klubie „Klik”

Zakodowany Mikołaj na zajęciach Klubu „Klik”

Zakodowany Mikołaj w Klubie „Klik”

Zakodowane Andrzejki 2021

Finał Konkursu Grafiki Komputerowej „Zdrowo jem – więcej wiem” 17 listopada 2021

Uroczyste wręczenie nagród
Nagrodzone prace

11 Listopada Święto Niepodległości – Kodowanie z Polską w tle.

5 listopada Dzień Postaci z Bajek – Wykonaliśmy portrety króla Maciusia Pierwszego, głównego bohatera baśni pt. „Król Maciuś Pierwszy” napisanej przez Janusza Korczaka – patrona naszego Domu Kultury.

Jesień na Kliku

Dzieci z Klubu Internetowego „Klik” brały udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – Code Week 2021 – październik 2021.

W październiku zrealizowaliśmy 7 zadań w ramach Code Week 2021

„Dzień Kropki” – wrzesień 2021

Prace dzieci

Zapraszamy na zajęcia w Klubie „Klik”. Oto nasza oferta -kliknij

Rok szkolny 2020-2021

W ramach obchodów Dnia Ziemi 2021 dzieci tworzyły programiki w Scratch Junior. Poniżej możecie obejrzeć programik przygotowany samodzielnie przez Julię Świątkiewicz i Filipa Świątkiewicza.

Historia o Zdrowusi i Niezdrowitku przedstawiona przez Julię i Filipa

Zapraszam wszystkich uczestników zajęć Klubu „Klik” do wykonywania zadań zamieszczonych na wirtualnej tablicy (padlecie) oraz do umieszczania na niej swoich prac https://padlet.com/miroslawakidala/Klik

Poniżej znajdziecie zadania, które przygotowałam dla Was na czas wiosennej kwarantanny:

W ramach obchodów Święta Rodziny Krakowskiej 22.05.2021 przeprowadzone zostały zajęcia „Rodzinne kodowanie bez komputera”

Dzieci z „Klika” bardzo aktywnie biorą udział w wielu konkursach i wydarzeniach. Oto niektóre z nich:

Prace wyróżnione w etapie szkolnym Ogólnopolskiego Konkursu Grafiki Komputerowej „Bezpieczne wakacje” – czerwiec 2021
Prace nagrodzone w  Konkursie Grafiki Komputerowej – „Wolność – to ta najjaśniejsza z gwiazd” maj 2021


Prace zakwalifikowane na I OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY
„Zaczarowany świat baśni Hansa Christiana Andersena”

Bierzemy udział w cyklicznym wydarzeniu Dzień Bezpiecznego Internetu

  • Dzień Bezpiecznego Internetu 2021

Uczestniczymy w wydarzeniu Code Week (Europejski Tydzień Kodowania)

Code Week 2020 składało się z dwóch inicjatyw:

Nauczyciel prowadzący: Mirosława Kidała

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Pisemko to opisuje wydarzenia w Klubie „Klik”, w Młodzieżowym Domu Kultury i inne związane z kalendarzem roku szkolnego. Redagowane jest przez uczestników zajęć. Numery gazetki do przeglądnięcia w formie elektronicznej są poniżej.

Nauczyciel prowadzący: Mirosława Kidała

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Spotkania profilaktyczne są organizowane i prowadzone przez Kierownika Pracowni Muzycznej panią Annę Koszycarz przy współpracy z funkcjonariuszami Straży Miejskiej Miasta Krakowa, funkcjonariuszami Ogniwa ds. Prewencji Kryminalnej Patologii i Nieletnich Komisariatu Policji VII w Krakowie oraz Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji.

Mają na celu edukację dzieci i młodzieży w zakresie prawidłowego, bezpiecznego i kulturalnego uczestnictwa w ruchu drogowym, rozpoznawania występujących zagrożeń współczesnego świata, prezentacji sposobów ich unikania oraz nabywania umiejętności przeciwdziałania tym zagrożeniom.

Celem spotkań jest:

  • zwiększenie świadomości i stanu wiedzy o przemocy, jej mechanizmach,
  • konsekwencjach i sposobach przeciwdziałania,
  • eliminowanie z życia szkolnego agresji i przemocy rówieśniczej,
  • ukazywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
  • przedstawienie rodzajów zagrożeń jakie niesie ze sobą korzystanie z Internetu (uzależnienie od Internetu, gier komputerowych, kontakt z osobami niebezpiecznymi).

Podczas odbywających się spotkań w formie zajęć, warsztatów lub prelekcji dzieci i młodzież uczą się również poznawania samego siebie, panowania nad własną złością, budowania poczucie własnej wartości, wzajemnego zaufania, radzenia sobie ze stresem oraz rozwiązywania problemów.

„Cyberprzemoc, czyli zagrożenia internetowe współczesnego świata” – prelekcja dla klas ósmych prowadzona przez funkcjonariusza Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.

Warsztaty profilaktyczne prowadzone przez funkcjonariusza Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie w ramach  Spotkań Bieńczyckich.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Galeria „Mała” Młodzieżowego Domu Kultury im. Janusza Korczaka

W programie działalności galerii prezentowana jest twórczość dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych w kolejnych cyklach, między innymi:
cykl „Debiuty” – promujący młode talenty,
cykl „Artyści profesjonalni” – wystawy twórców i artystów plastyków,
cykl „Artyści nieprofesjonalni” – wystawy amatorów i pasjonatów sztuki,
a także ekspozycje wystaw pokonkursowych dzieci i młodzieży, wystawy okolicznościowe, wystawy związane z patronem placówki, jak również wystawy plastyczne organizowane we współpracy z placówkami oświatowymi, z zagranicznymi ośrodkami kulturalnymi i ze stowarzyszeniami.
Ekspozycje wystaw kierujemy głównie do środowiska lokalnego mając na celu popularyzację sztuki oraz wszelkich działań plastycznych. Dzięki nim zwiedzający mogą poznawać specyfikę różnych technik, takich jak: akwarela, pastel, olej, tkanina, grafika, rysunek, fotografia, ceramika, czy rękodzieło. Towarzyszą im wernisaże oraz koncerty i prezentacje muzyczne.
Galeria „Mała” MDK prezentując zarówno twórczość profesjonalistów jak i amatorów, pasjonatów malarstwa, grafiki, czy fotografii, jest więc miejscem otwartym na osoby chcące zaprezentować swoje prace szerszemu gronu odbiorców. Serdecznie zapraszamy do prezentacji swoich prac w naszej sali wystawowej.

Rok 2024

Rok 2023

Koordynator wystaw – Anna Siwek, Kierownik Działu Artystycznego MDK im. Janusza  Korczaka

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Izba informacyjna dr Janusza Korczaka

Izba Informacyjna Dr Janusza Korczaka powstała w roku jubileuszu 25-lecia Młodzieżowego Domu Kultury, był to 1978 rok. Pierwsza nazwa to Izba Pamięci Janusza Korczaka. Od początku działalności w Izbie gromadzone były materiały dotyczące patrona placówki oraz działalności Korczakowskiej.

Wśród zgromadzonych materiałów znajdują się najważniejsze i najbardziej znane dzieła literackie Janusza Korczaka napisane dla dzieci, takie jak „Król Maciuś I”, „Kajtuś Czarodziej”, zbiór dzieł poświęconych pedagogice Korczaka „Jak kochać dziecko”, „Prawo dziecka do szacunku”, „Momenty wychowawcze”, zbiór pism, z których poznajemy pedagogikę korczakowską i stworzony przez Korczaka system oddziaływań obowiązujący w Domu Sierot „Pisma wybrane” tom I-IV. Znaczną część zbiorów w Izby Dr Janusza Korczaka stanowią książki i artykuły w pismach poświęcone Januszowi Korczakowi i jego oddziaływaniom pedagogicznym np. „Janusz Korczak dzisiaj” ks. Janusza Tarnowskiego, „Janusz Korczak” Alicji Szlązakowej, „Korczak znany i nieznany” Aleksandra Lewina oraz te napisane przez współpracowników Korczaka, jak książka Idy Merżan „Aby nie uległo zapomnieniu. Rzecz o Domu Sierot Krochmalna 92”. Do zbiorów w Izbie należą także plakaty z festiwali np. KORCZAK 2003 VIII Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży, Festiwali Kultury Żydowskiej w Krakowie, plakaty i materiały z konferencji, sympozjów, konkursów, plansze ilustrujące życie w Domu Sierot, przykłady pocztówek pamiątkowych oraz filmy o Korczaku np. „Korczak- Dzieci” film produkcji izraelskiej. W Izbie Informacyjnej prezentowane są również prace plastyczne w formie płaskorzeźb, obrazów, czy malarstwa na szkle ilustrujące utwory literackie Korczaka, jego prace z dziećmi w Domu Sierot czy na koloniach letnich oraz portrety Patrona placówki. Szczególnie wyróżnia się malarstwo na szkle, prace plastyczne wykonane przez dzieci z pracowni plastycznej w Zakopanem nadesłane na Międzynarodowy Konkurs Plastyczny w 120. rocznicę urodzin Korczaka.

Z prowadzeniem Izby Informacyjnej Dr Janusza Korczaka nieodłącznie związane jest prowadzenie działalności korczakowskiej, popularyzacja idei korczakowskich wśród dzieci, młodzieży, studentów i nauczycieli na terenie Małopolskiego Kręgu Korczakowskiego oraz w zakresie ogólnopolskim czy nawet międzynarodowym. Placówka jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczak, z którym ściśle współpracuje.

W ramach działalności Izby odbywają się spotkania informacyjne o Patronie połączone z projekcjami filmu produkcji izraelskiej „Korczak – Dzieci”, wystawy w ramach konkurów plastycznych o tematyce związanej z Januszem Korczakiem, czy też wystawy poświęcone Korczakowi. Wśród zorganizowanych wydarzeń można wyróżnić: Międzynarodową Konferencję Korczakowską na temat edukacji artystycznej dzieci i młodzieży z udziałem przedstawicieli z Izraela, Czech, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz przedstawicieli innych instytucji korczakowskich, Międzynarodowe Seminarium „Spotkania Korczakowskie”- 50 lat ruchu korczakowskiego w Polsce, Ogólnopolskie Spotkania Korczakowskie, wizytę w Izbie Informacyjnej Dr Korczaka poświęconą Januszowi Korczaku oraz nt. 25- lecia uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka dla dzieci z Przedszkola Samorządowego „Pod Stokrotką”, nauczycieli i studentów Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej z Tarnowa, warsztaty plastyczno-czytelnicze „I Ty możesz zostać Królem Maciusiem I, Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla dzieci i młodzieży „Każdy może być Kajtusiem Czarodziejem” czy wystawy organizowane we współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem im. Janusza Korczaka: ekspozycja wystawy plakatów „Educational moments” w opracowaniu: Tally Asher, Batia Gilad, dr Avi Tsur; wystawy pt. „Janusz Korczak – Udzielić dzieciom głosu, Kindern eine Stimme geben”.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


Izba regionalna powstała w 2000 roku. W jej zasobach znajdują się stroje z kilkunastu regionów Polski, w tym: Kraków Wschodni i Zachodni, Łowicz, Rzeszów, Lublin, Opoczno, Śląsk, Sącz, Mazowsze. W Izbie regionalnej prowadzone były zajęcia z edukacji regionalnej na bazie zgromadzonych strojów ludowych i rekwizytów. Podczas zajęć dzieci i młodzież zapoznawały  się z kulturą wybranych regionów naszego kraju: opisem regionu, strojem, wystrojem izby ludowej, zwyczajami ludowymi, przyśpiewkami regionalnymi, tańcami, piosenkami, sztuką, tradycjami, gwarą a nawet potrawami regionalnymi. Prócz tego były wprowadzone widomości na temat tańców narodowych; polonez, oberek, mazur, kujawiak i krakowiak; geneza tańca i charakterystyka poznanych tańców.

Celem spotkań edukacyjnych było przybliżenie dzieciom różnorodności polskich tradycji ludowych wzbudzenie zamiłowania do śpiewu, muzyki i ruchu przy muzyce.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact


W ramach współpracy ze szkołami prowadzimy dla szkolnych grup zorganizowanych zajęcia wokalno-rytmiczne, taneczne, cheerleaders, plastyczne, sportowe.  Zajęcia odbywają się zarówno w szkołach jak i w pracowniach domu kultury oraz na boisku. Grupy szkolne zapraszane są także na wydarzenia organizowane przez placówkę w ramach edukacji muzycznej – audycje muzyczne, edukacji ekologicznej – warsztaty podczas „Dnia Ziemi w Korczaku”, warsztaty plastyczne,  edukacji patriotycznej – Przeglądy Pieśni Patriotycznej. Szczególną formą zajęć dla gryp zorganizowanych są spotkania w Izbie Informacyjnej Dr Janusza Korczaka poświęcone patronowi placówki. Współpracujemy z licznymi szkołami i placówkami korczakowskimi. Od kilku lat kontynuujemy współpracę ze SP nr 92, SP nr 82, SP nr 100 SP nr 104.

Projects

Read more reviews

Videos

Contact